گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و برونئی

خبرگزاری مهر سه شنبه 26 اسفند 1404 - 21:31
وزیر امور خارجه برونئی در گفتگو با سید عباس عراقچی وزیر امور خارحه کشورمان شهادت رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از شهروندان ایران در جربان تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، داتو اریوان یوسف وزیر امور خارجه برونئی در گفتگوی تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارحه کشورمان شهادت رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از شهروندان ایران در جربان تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح جنایات ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران، از جمله ترور بزدلانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و کشتار جمع زیادی از شهروندان ایرانی و هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی و عمومی، بیمارستان‌ها و مدارس، بر مسئولیت همه دولت‌ها و سازمان ملل متحد برای محکوم کردن قاطع اقدامات جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل که ناقض منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل است، تاکید کرد.

عراقچی همچنین با اشاره به حق ذاتی ایران در دفاع از خود در این جنگ تحمیلی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر به همه طرف‌های ذی‌ربط در منطقه و فراتر از آن هشدار داده بود که در صورت تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران با استفاده از تاسیسات و پایگاه‌های نظامی این کشور در کشورهای منطقه، این تأسیسات و پایگاه‌ها هدف مشروع عملیات دفاعی ایران خواهد بود.

وزیر امور خارجه برونئی با اشاره به مسلّم بودن محکومیت حمله تجاوزکارانه آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران، بر لزوم احترام به اصول حقوق بین‌الملل و تلاش برای جلوگیری از گسترش درگیری و تشدید تنش‌ در منطقه تأکید کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.