جدیدترین اطلاعات از عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز

مشرق نیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 20:48
با وجود تهدیدها و تلاش‌های ترامپ، تردد در تنگه هرمز همچنان محدود است و فقط یک کشتی ایرانی در وسط تنگه دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، جدیدترین اطلاعات سایت ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که تنگه هرمز همچنان خالی از انواع کشتی‌ها و نفتکش‌ها است.

تنها یک کشتی خالی متعلق به ایران در وسط تنگه وجود دارد که در حال طی مسیر به سمت بندرعباس است.

در حالی تنگه هرمز بعد از ۱۸ روز از آغاز جنگ همچنان به روی کشتی‌های مرتبط با آمریکا و اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها بسته است که تقلاهای ترامپ برای باز کردن این تنگه با زور نیز بی‌نتیجه مانده است.

جدیدترین اطلاعات از عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز

چنانکه در ادامه دست رد کشورها به ترامپ برای اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز امروز بار دیگر مکرون‌ گفت که «هر مأموریت درباره نظام اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز نیازمند هماهنگی ایران است.»

با این حال امروز فایننشال تایمز گزارش داد که از آغاز جنگ حدود ۲۴ میلیون بشکه نفت ایران از تنگه هرمز عبور کرده و طبق برآوردها ایران روزانه ۱۴۰ میلیون دلار درآمد نفتی کسب کرده است.

این در حالی است که ممدوح سلامه، کارشناس اقتصاد انرژی، هشدار داد که ادامه بسته ماندن تنگه هرمز باعث افزایش چشمگیر کسری بودجه آمریکا خواهد شد و ممکن است دولت فدرال را به گسترش چاپ دلار برای جبران این کسری سوق دهد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.