نخست وزیر عراق و رئیس امارات خواستار توقف جنگ در منطقه شدند

رکنا دوشنبه 25 اسفند 1404 - 11:21
نخست وزیر عراق و رئیس امارات در گفت وگوی تلفنی، توقف جنگ در منطقه و بازگشت به میز مذاکرات را خواستار شدند.
نخست وزیر عراق و رئیس امارات خواستار توقف جنگ در منطقه شدند

به گزارش رکنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور با «محمد بن زاید»، رئیس دولت امارات به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

دو طرف در این گفت وگو در خصوص آخرین تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

السودانی و بن زاید همچنین بر لزوم تداوم هماهنگی های مشترک عربی و تحرکات منطقه ای و بین المللی در راستای کاهش تنش و پایان جنگ در سریع ترین زمان ممکن و دور کردن منطقه از تنش ها و بی ثباتی ها تاکید کردند.

در این گفت وگو بر ضرورت تقویت تلاش های دیپلماتیک برای توقف اقدامات نظامی و بازگشت به میز مذاکرات به منظور ایجاد ثبات در منطقه و حفظ امنیت مردم تاکید کردند.

پیش تر نیز «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید» رئیس امارات در تامسی تلفنی، بر ضرورت فوری توقف درگیری‌ها در منطقه تأکید کرده بودند.

در این تماس تلفنی که از سوی ولیعهد عربستان انجام شد، بن سلمان بر اهمیت اولویت دادن به گزینه گفت وگو و ابزارهای دیپلماتیک برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

پیشتر نیز عربستان سعودی از متحدان خود در منطقه خلیج‌فارس خواسته بود تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند تنش‌ها را شعله‌ورتر کند، خودداری کنند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.