به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدرضا پوریافر گفت: از ابتدای فصل کاشت تاکنون ۱۳۵۰۰ اصله نهال غیرمثمر در سطح فضای سبز منطقه کاشته شده و همزمان با هفته منابع طبیعی نیز ۸۵۰۰ اصله نهال مثمر بین شهروندان توزیع شده است.
وی افزود: در ادامه این طرح، منطقه ۵ آمادگی دارد ۱۰ هزار اصله نهال مثمر دیگر نیز در اختیار شهروندان قرار دهد تا در منازل و محلههای خود کاشته و در توسعه فضای سبز شهری مشارکت کنند.
پوریافر با اشاره به دیگر اقدامات انجامشده برای استقبال از بهار ۱۴۰۵ گفت: ایجاد ۶۵۰۰ متر مربع فرش گل، کاشت بیش از ۷۰ هزار گلدان گلهای فصلی از جمله شببو، کالانکوا و سینرر و همچنین جانمایی و استقرار ۱۲۰ فلاورباکس طبقاتی در معابر و میادین اصلی منطقه از دیگر برنامههای اجرا شده در این ایام است.
شهردار منطقه ۵ ادامه داد: در قالب این پویش گسترده، کاشت نهال در بوستانهای میعاد، خیام، شاهد، مرمر، جوانمردان، پرنیان و سایر بوستانهای منطقه انجام شده است.
وی هدف از اجرای این برنامهها را افزایش سرانه فضای سبز، بهبود کیفیت هوا، ایجاد طراوت و زیبایی در محیط شهری و جلب مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: هر نهال کاشتهشده در این برنامه نه تنها یک اقدام زیستمحیطی است، بلکه نمادی از امید، پایداری و مسئولیتپذیری شهروندان و مدیریت شهری نسبت به آینده محسوب میشود و پیام صلح، امید و زندگی را به جامعه منتقل میکند.