واکنش سازمان غذا و دارو به فروش سبدی دارو

خبرآنلاین یکشنبه 24 اسفند 1404 - 17:30
مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو بر اخباری مبنی بر فروش سبدی دارو (فروش داروهای خاص در قبال خرید سایر داروها) و همچنین توقف فروش و توزیع دارو توسط برخی شرکت‌های پخش، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین،اکبر عبداللهی اصل، مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل و مسئولان فنی شرکت‌های پخش فرآورده‌های سلامت اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و نظر به گزارشات متعدد دریافتی از معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و برخی نهادهای نظارتی مبنی بر سبد فروشی و توقف فروش دارو توسط برخی از شرکت‌های پخش، به اطلاع می‌رساند:

سازمان غذا و دارو در خبری نوشت: مستند به ماده ۲۹ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و بند ۴ ماده ۸ آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت‌های پخش فرآورده‌های سلامت محور، «فروش دارو با استفاده از روش های غیرمتعارف از قبیل ایجاد سبد دارویی (فروش داروهای سهمیه‌ای و خاص در قبال خرید سایر داروها) و یا روش‌هایی که منجر به ایجاد هر نوع تبعیض بین داروخانه‌ها در زمینه دریافت داروهای مورد نیاز آنها شود ممنوع است»؛ همچنین مطابق بند ۶ ماده ۹ آیین نامه مذکور توقف فروش و عدم توزیع موجودی داروها علیرغم وجود مجوز های لازم، تخلف محسوب می‌شود.»

 وی در این نامه خاطرنشان کرده است: «این اداره کل به بحران نقدینگی زنجیره تامین واقف است ولی شرایط فعلی ایجاب می کند حداکثر همکاری با داروخانه ها در زمان پرداخت دیون، عدم برگشت چکها و تحویل داروهای حیاتی به داروخانه های دولتی مسدود شده، بعمل آید.»

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.