عراقچی در گفت‌وگو با وزیر خارجه فرانسه / آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل ناامنی در منطقه هستند

رکنا یکشنبه 24 اسفند 1404 - 13:34
رکنا: عراقچی در تماس تلفنی با وزیر خارجه فرانسه: آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها عامل ناامنی در منطقه هستند
عراقچی در گفت‌وگو با وزیر خارجه فرانسه / آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل ناامنی در منطقه هستند

به گزارش رکنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژان نوئل بارو وزیر امور خارجه فرانسه شامگاه شنبه در یک تماس تلفنی درباره جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و وضعیت جاری منطقه گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه تنها عامل و مسبب ناامنی حاکم بر منطقه و تنگه هرمز، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، خواستار رویکرد مسئولانه همه کشورها در قبال این وضعیت شد. وی محکومیت قاطع اقدام جنایتکارانه متجاوزان در حمله به ایران و خودداری از هرگونه اقدامی که دامنه درگیری را گسترش دهد، ضروری دانست.

عراقچی با تأکید بر عزم راسخ ایران در دفاع از حاکمیت، عزت، تمامیت سرزمینی و امنیت ملی کشور، تصریح کرد: اقدامات دفاعی ایران منحصراً علیه پایگاه‌های نظامی و امکانات متجاوزان در منطقه است و نباید به‌عنوان حمله ایران به کشورهای منطقه تلقی شود.

وی ریشه اصلی ناامنی در کل منطقه از جمله لبنان را تجاوزگری و سیطره‌طلبی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: بازگشت آرامش به لبنان منوط به پایان اشغالگری و توقف حملات و تجاوزات این رژیم است.

دو وزیر همچنین در خصوص برخی مباحث کنسولی رایزنی کردند.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.