مخالفت سوئیس با استفاده آمریکا از آسمان این کشور برای جنگ با ایران

عصر ایران یکشنبه 24 اسفند 1404 - 01:51
 دولت سوئیس اعلام کرد که درخواست آمریکا برای استفاده از حریم هوایی این کشور را بررسی و با درخواست هایی که علیه ایران بوده، مخالفت کرده است.

 دولت سوئیس اعلام کرد که درخواست آمریکا برای استفاده از حریم هوایی این کشور را بررسی و با درخواست هایی که علیه ایران بوده، مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا از گاردین،‌ دولت سوئیس در بیانیه روز شنبه خود اعلام کرد که پنج درخواست نظامی و رسمی از سوی آمریکا جهت استفاده از حریم هوایی خود دریافت کرده و بر اساس قانون بی طرفی خود، با 2 درخواست مخالفت و با سه درخواست دیگر موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است: قانون بی طرفی استفاده طرف های در جنگ از حریم هوایی سوئیس با اهداف نظامی را ممنوع می کند. استفاده از حریم هوایی سوئیس در ارتباط با موارد بشردوستانه، انتقال افراد مجروح یا مواردی که به جنگ مربوط نمی شود مجاز است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.