عراقچی: ایران به هرگونه حمله علیه تأسیسات انرژی ایران پاسخ خواهد داد

مشرق نیوز شنبه 23 اسفند 1404 - 19:33
وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد تهران در صورت هدف قرار گرفتن این تأسیسات، واکنش متقابل نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان با هشدار درباره هرگونه حمله به زیرساخت‌های انرژی کشور اعلام کرد تهران در صورت هدف قرار گرفتن این تأسیسات، واکنش متقابل نشان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ایران به هرگونه حمله علیه تأسیسات انرژی ایران پاسخ خواهد داد. در صورت هدف قرار گرفتن تأسیسات ایران، نیروهای ما تأسیسات شرکت‌های آمریکایی در منطقه یا شرکت‌هایی که آمریکا در آن‌ها سهام دارد را هدف قرار خواهند داد. ما قطعاً به این حملات پاسخ خواهیم داد و در عین حال با احتیاط عمل می‌کنیم تا مناطق پرجمعیت هدف قرار نگیرند.

عراقچی همچنین گفت: حملات اخیر آمریکا از رأس‌الخیمه و منطقه‌ای نزدیک دبی انجام شده است.

به گفته او، تنگه هرمز باز است اما برای نفتکش‌ها و کشتی‌های دشمنان ایران و متحدان آن‌ها بسته است و برخی کشتی‌ها نیز به دلایل امنیتی ترجیح می‌دهند از این مسیر عبور نکنند.

وزیر خارجه ایران تأکید کرد روسیه و چین شرکای استراتژیک تهران هستند و همکاری با آن‌ها از جمله در حوزه نظامی ادامه دارد.

او همچنین گفت ساختار سیاسی ایران وابسته به یک فرد نیست و رهبر جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی وظایف خود را انجام می‌دهد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.