بخشنامه بکارگیری داوطلب درمانی در شرایط جنگی ابلاغ شد

خبرآنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 15:36
وزارت بهداشت بخشنامه اجازه «بکارگیری نیروهای داوطلب یا نیروهای سایر دانشگاه‌ها در شرایط جنگی» را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرآنلاین، معاونت درمان وزارت بهداشت بخشنامه اجازه «بکارگیری نیروهای داوطلب یا نیروهای سایر دانشگاه‌ها در شرایط جنگی» را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

ایسنا در خبری نوشت: به پیشنهاد برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر استفاده از نیروهای کادر درمانی که به دلیل شرایط حاکم بر کشور، به سایر استان‌ها مسافرت کرده‌اند یا سایر نیروهای درمانی داوطلبی که حسب نیاز دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، تمایل به همکاری با مراکز تابعه دانشگاه را دارند، به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی اجازه داده می‌شود، کادر درمان مهمان در آن استان یا نفرات داوطلب و مشمول را ضمن لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و احراز صلاحیت، پس از انجام وظایف قانونی خود در مبدا، برای ارائه خدمات درمانی مطلوب در مراکز درمانی آن دانشگاه نیز بکارگیری کنند.

با این حال برای فعالیت پزشکان، دانشگاه مقصد ملزم به انجام هماهنگی با دانشگاه مبدا و سازمان های بیمه گر استان می باشد. در خصوص نحوه پرداخت به افراد مشمول از محل درآمد آختصاصی دانشگاه مقصد براساس تصمیمات کارگروه آن دانشگاه اقدام شود. با رفع شرایط بحران که توسط دولت اعلام خواهد شد، این ابلاغیه ملغی و بکارگیری هر گونه نیرو مطابق روال قانونی گذشته خواهد بود.

در این بخشنامه تصریح شده: پذیرفته‌شدگان سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی تابع قوانین و مقررات مربوط به خود هستند.

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.