ادعای ترامپ: کشتی‌ها را در تنگه هرمز اسکورت خواهیم کرد/ هفته آینده به آنها ضربه بسیار سختی خواهیم زد!

عصر ایران شنبه 23 اسفند 1404 - 13:21
وی در مصاحبه با «برنامه برایان کیلمید» از رادیو فاکس نیوز در ادامه رجزخوانی خود علیه ایران مدعی شد: «ما هفته آینده به آنها ضربه بسیار سختی خواهیم زد.»

رئیس جمهور آمریکا به فاکس نیوز گفت: آمریکا در صورت نیاز کشتی‌ها را در تنگه هرمز اسکورت خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز که روز جمعه پخش شد، گفت که ایالات متحده در صورت نیاز کشتی‌ها را در تنگه هرمز اسکورت خواهد کرد و در پی رجزخوانی همیشگی خود گفت که ایالات متحده هفته آینده به ایران «ضربه بسیار سختی» خواهد زد.

ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد کمک به عبور نفتکش‌ها از این تنگه کلیدی کشتیرانی گفت: «اگر لازم باشد این کار را خواهیم کرد. اما، می‌دانید، امیدواریم که اوضاع خیلی خوب پیش برود. خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.» او جزئیات دیگری ارائه نکرد.

وی در مصاحبه با «برنامه برایان کیلمید» از رادیو فاکس نیوز در ادامه رجزخوانی خود علیه ایران مدعی شد: «ما هفته آینده به آنها ضربه بسیار سختی خواهیم زد.»

کارشناسان نظامی معتقدند که اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز عملا امکانپذیر نیست. همچنین فرماندهان نظامی حاضر در عملیات علیه ایران نیز پیش از این درباره اسکورت کشتی ها در تنگه هرمز سرباز زده‌اند. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی می گویند ترامپ با بازی با الفاظ و پراکنده گویی قصد دارد که قیمت نفت را کنترل کند. 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.