بازداشت ده‌ها نفر در امارات به دلیل تصویربرداری از محل انفجارها

خبرآنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 13:07
پلیس ابوظبی از بازداشت ۴۵ نفر به دلیل تصویربرداری از محل انفجارها و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،  پلیس ابوظبی، امروز (شنبه)، اعلام کرد ۴۵ نفر از ملیت‌های مختلف را به اتهام تصویربرداری از برخی مکان‌ها در این کشور در جریان تحولات جاری جنگی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کرده است.
طبق گزارش فارس، پلیس امارات ادعا کرد که این افراد اطلاعاتی «غیردقیق و گمراه‌کننده» منتشر کرده‌اند که می‌تواند موجب تحریک افکار عمومی و گسترش شایعات در جامعه شود.

اداره تحقیقات و بررسی‌های جنایی پلیس ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از شناسایی این افراد، اقدامات قانونی و اداری لازم علیه آنان انجام شده است.

پلیس ابوظبی در ادامه با هشدار نسبت به انتشار هرگونه محتوای تأییدنشده در فضای مجازی، اعلام کرد انتشار یا بازنشر مطالبی که از سوی منابع رسمی منتشر نشده باشد می‌تواند پیامدهای قانونی در پی داشته باشد.

مقام‌های پلیس همچنین از شهروندان و ساکنان خواسته‌اند اطلاعات مربوط به رویدادهای جاری را تنها از منابع رسمی دریافت کنند و از تصویربرداری یا انتشار تصاویر و ویدئوهای مرتبط با محل حوادث خودداری کنند.
 

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.