
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه معاونین قضائی دادگستری کل استان کرمان و سرپرست محاکم تجدیدنظر استان امروز از همه شعب دادگاههای تجدیدنظر بازدید کردند.
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به تفویض اختیار شیفت و کشیک قضات و کارمندان به سرپرست محاکم، گفت: هدف از این اقدام، برنامهریزی دقیق برای اطمینان از رسیدگی به کارهای ضروری مردم است.
وی افزود: وقتهای رسیدگی پیش رو ابطال و تجدید خواهند شد تا بتوانیم با تمرکز بر پروندههای معوق و مسن، نسبت به صدور رأی اقدام کنیم.
حجت الاسلام حمیدی همچنین از رسیدگی به پروندهها در برخی شعب تجدیدنظر با وقت رسیدگی تعیین شده خبر داد و گفت: شعب مفتوح هستند و به امورات مردم رسیدگی خواهد شد.
وی درباره ظرفیت فعالیت شعب در شهرستانها نیز افزود: در دادگاههای بدوی و تجدیدنظر، به طور کلی ۵۰ درصد از ظرفیت کاری فعال است و در برخی شهرستانها که در معرض تهدید بیشتری قرار دارند، با همین ظرفیت ۵۰ درصد و در سایر شهرستانها با ظرفیت ۱۰۰ درصد به امورات مراجعان رسیدگی خواهد شد.
این بازدید و تأکیدات رئیس کل دادگستری کرمان، نشان از اهتمام ویژه مسئولان قضائی استان کرمان برای تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به پروندههای قضائی و پاسخگویی به نیازهای شهروندان در همه شرایط دارد.