بدنبال ادامه ممنوعیت عبور از تنگه هرمز از سوی ایران، قیمت جهانی نفت بار دیگر به مرز قیمت ۱۰۰ دلار نزدیک شد. کارشناسان هشدار میدهند که این افزایش قیمت ممکن است تا سقف ۱۵۰ دلار نیز ادامه داشته باشد.
به گزارش شمال نیوز، همزمان با جهش قیمت نفت، همه حاملهای انرژی از جمله بنزین و گازوئیل در دنیا درحال افزایش یافته است.
قیمت بنزین در برخی ایالتهای آمریکا با آغاز جنگ منطقهای و طی حدود ۱۲ روز اخیر، افزایش چشمگیری داشته و در ایالتهایی مانند کالیفرنیا به بیش از ۵ دلار برای هر گالن رسیده است. قیمت بنزین در ایالتهایی مانند واشنگتن و اورگن نیز به بالای ۴ دلار در هر گالن رسیده است.
کارشناسان افزایش مجدد قیمت نفت جهانی ناشی از عدم عبورومرور نفتکشها از تنگه هرمز را عامل اصلی رشد قیمت بنزین در آمریکا میدانند.
منبع خبر "
شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.