درباره تبعات اقدامات نظامی در خلیج فارس هشدار دادیم

صدا و سیما چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 18:17
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با آغاز تحرکات در منطقه خلیج فارس به مجامع بین‌المللی هشدار دادیم، اما پاسخی دریافت نکردیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شینا انصاری افزود: ما در خردادماه امسال با جنگی مواجه بودیم که به یکباره اتفاق افتاد. در آن زمان بلافاصله کارگروه ارزیابی مخاطرات محیط‌زیستی در شرایط جنگی تهیه و تدوین و به ادارات کل محیط زیست استان‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: بعد از جنگ هم مستندسازی آسیب‌ها و خسارات وارده به محیط زیست و ارزشگذاری اقتصادی این عوارض و خسارات وارده در موضوع عرصه‌های طبیعی و مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست برآورد و به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام شد.

خانم انصاری افزود: با توجه تجربه قبلی در اسرع وقت با وزرای محیط زیست کشور‌های منطقه خلیج فارس مکاتبه کردیم و در مورد تبعات و پیامد‌های اقدامات نظامی در منطقه خلیج فارس هشدار دادیم و با دبیر کل سازمان ملل، آقای گوترش، و همین طور با خانم هندرسون دبیر اجرایی برنامه محیط زیست ملل متحد که به عنوان عالی‌ترین نهاد محیط زیستی ذیل سازمان ملل هستند، مکاتبه کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: طی این مکاتبات خواستیم که ضمن این که فعالیت این نهاد‌های بین‌المللی بیشتر شود، در مورد احتمالات بالقوه‌ای که تحرکات نظامی می‌تواند در منطقه خلیج فارس ایجاد کند هشدار دادیم، اما پاسخی دریافت نکردیم.



منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.