رادار پیشرفته آمریکا در کردستان عراق منهدم شد

همشهری آنلاین یکشنبه 17 اسفند 1404 - 17:00
یک منبع آگاه عراقی امروز یکشنبه فاش کرد یکی از مهمترین رادارهای آمریکایی در پایگاه هوایی الحریر عراق، پس از هدف قرار گرفتن توسط یک پهپاد مدرن ایرانی از کار افتاده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، این منبع با اشاره به اینکه حمله مذکور در شب گذشته صورت گرفته، خبر داد که این رادار، در بخش غربی پایگاه هوایی الحریر مستقر بوده است.

به گفته وی، پهپادی که به این رادار اصابت کرده، با پهپادی قبلی ایران متفاوت است و احتمالا متعلق به نسل جدیدی باشد که تهران ممکن است اخیراً استفاده از آن را آغاز کرده باشد.»

وی با اشاره به اینکه «این پهپاد در اصابت به هدف خود بسیار دقیق بود»، تصریح کرد: «این پهپاد به صورت مستقیم رادار را هدف قرار داد و باعث شد که بیش از یک ساعت در آتش بسوزد. این حمله منجر به از دست رفتن یکی از مهمترین سیستم‌های هشدار زودهنگام برای نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه شده است.

این منبع در پایان گفت که این حملات نشان می‌دهد برای هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا در منطقه کردستان عراق، پهپادهای جدید ایران وارد میدان شده‌اند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.