ترامپ آدم عقب‌افتاده‌ای است / هشدار به کشورهای منطقه

تابناک یکشنبه 17 اسفند 1404 - 00:57

به گزارش تابناک،

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت و گو با شبکه خبر با بیان اینکه قصد ترامپ و دارودسته‌اش این بود که ایران تجزیه شود، گفت: استراتژی دشمن این بود که بهتی در ایران به‌وجود بیاید و به‌سادگی بتوانند ایران را تکه تکه کنند. ترامپ در توییت امروز هم به تکه تکه کردن ایران اشاره کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه آمریکا غرب آسیا را نمی‌شناسد چرا که ما هر سال با حماسه حسینی سروکار داریم، خاطرنشان کرد: ترامپ امروز بخش‌هایی از مردم ایران را تهدید کرد، چون هرچی تلاش کرد مردم پاسخی به او ندادند، چرا که مردم، بر سر ایران متحدند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ترامپ می‌گوید باید در انتخاب رهبر آینده ایران باید دخالت کنم؛ خب این نشان می‌دهد او خیلی آدم عقب‌افتاده‌ای است، تصریح کرد: مرحله اول دشمن به‌هم ریزی ساختار اداری و حکومتی ایران بود و فکر می کرد خیلی سریع انجام می‌شود.

وی افزود: گام دوم این بود که کالا‌های اساسی به مردم نرسد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه به جنگ روانی اخیر دشمن آمریکایی-صهیونی اشاره کرد و گفت: دشمنان گفتند فرماندهان پیام دادند برای تسلیم، پس این موشک‌ها و نیرو‌ها در خیابان‌ها از کجاست؟

لاریجانی با اشاره به تلاش های دشمنان برای شوراندن اقوام کشور در جنگ تحمیلی اخیر تصریح کرد: قصد داشتند اقوام را علیه حکومت بشورانند و با کرد‌ها صحبت کردند. کرد‌ها قوم اصیل ایرانی هستند و همین‌ها می دانستند چه بلایی سر کرد‌ها در سوریه آوردند و آنها را تنها گذاشتند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه آمریکا در باتلاق محاسبات غلط خود گرفتار شده است، تصریح کرد: در ابتدای جنگ و با مصرف بی‌سابقه ۱۹۰ میلیون لیتر بنزین در روز، هیچ وقفه‌ای در سوخت‌رسانی و تأمین کالا ایجاد نشد.

وی افزود: شنیده ام چند سرباز آمریکایی در یکی از کشور‌های اطراف اسیر شده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به حق مسلم جمهوری اسلامی ایران به پاسخگویی به دشمن متجاوز گفت: وقتی دشمن از پایگاه‌های منطقه به ما حمله می‌کند ما جوابش را می‌دهیم و خواهیم داد؛ این حق ماست و سیاست پایدار است.

لاریجانی تأکید کرد: ما با جمهوری آذربایجان کاری نداریم، اما اگر از این کشور توطئه علیه ایران صورت بگیرد، برخورد خواهیم کرد.

و‌ی افزود: کشور‌های منطقه یا باید خودشان جلوی استفاده آمریکا از خاکشان علیه ایران را بگیرند یا ما می‌گیریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به انتهای کار رسیده‌اند، گفت: چون آمریکا به اهدافش نرسیده، دارد دست و پا می‌زند.

لاریجانی تأکید کرد: بهتر است ترامپ بپذیرد اشتباه کرده و گول اسرائیل را خورده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند که رهایشان نخواهیم کرد و بپذیرند که گستاخی کرده اند گفت: کاری خواهیم کرد که دیگر نتوانند به ایران تجاوز کنند.

لاریجانی با اشاره به ادعای دشمن آمریکایی-صهیونی مبنی بر نابودی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اگر توان موشکی ایران نابود شده پس از کجا آمریکا و رژیم صهیونی روزانه صدها موشک می‌خورند؟

وی افزود: مخازن موشکی ما کاملا سرپاست.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم منطقه ناامن شود اما ذات این جنگ باعث ناامنی منطقه خواهد شد، تصریح کرد: ما تنگه هرمز را نبستیم؛ تنگه به‌طور طبیعی بسته شده و کسی نمی‌تواند عبور کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ما از امتداد جنگ استقبال نمی‌کنیم اما متجاوز باید مجازات شود.

لاریجانی گفت: ملت ایران بر سر کشورشان متحد هستند و مردم با حضور در خیابان همچنان در صحنه‌اند.

وی افزود: ترامپ وسوسه شد به ایران حمله کند، اما دارد بهای سنگینی می‌دهد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.