کمبود دارو نداریم!

تابناک شنبه 16 اسفند 1404 - 16:16
باقرزاده گفت: کمبود و بحرانی در زمینه شیرخشک، دارو و اقلام پزشکی وجود ندارد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ علی اصغر باقرزاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت دارو، شیر خشک و اقلام پزشکی در کشور، اظهار کرد: خوشبختانه ذخایر استراتژیک مورد نیاز کشور در تمام زمینه‌ها از جمله مواد غذایی، دارو، شیر خشک و سایر اقلام مصرفی پزشکی پیش‌بینی و تامین شده است و مردم نباید نگرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمبود و بحرانی در وضعیت دارویی و شیر خشک در کشور وجود ندارد، گفت: ما خود تولیدکننده شیر خشک هستیم لذا مشکلی در این زمینه وجود ندارد. اما ممکن است در زمینه شیرخشک‌های وارداتی در ماه‌های آینده دچار مشکل شویم که این موارد نیز قطعاً جایگزین خواهد شد تا مردم دچار مشکل نشوند ولی در حال حاضر مسئله‌ای در این زمینه هم وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه در زمینه اقلام دارویی ممکن است در موارد معدودی آن هم به دلیل تاخیر در توزیع یا بسته بودن داروخانه یا موارد این چنینی دارو موجود نباشد، اظهار کرد:، اما کمبود در زمینه دارو و شیر خشک در کشور وجود ندارد و وضعیت این اقلام پایدار است.

باقرزاده تاکید کرد: تمامی دارو‌ها و اقلام پزشکی مورد نیاز بیماران به میزان کافی در کشور موجود است و حداقل برای چند ماه آینده ذخیره استراتژیک پیش‌بینی و تامین شده است.

نماینده بابلسر در مجلس با بیان اینکه مردم نیازی به ذخیره‌سازی بیش از  مصرف دارو را ندارند، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بُعد نظارتی وضعیت تامین دارو و اقلام پزشکی را به دقت با حضور میدانی نمایندگان در استان‌ها و شهرستانه‌ها رصد می‌کنند و در صورت نیاز گزارشی را تهیه و در اختیار دستگاه‌ها مربوطه قرار خواهد داد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.