بقائی : کشورها درباره تجاوز آمریکا و اسرائیل سکوت نکنند

نامه نیوز شنبه 16 اسفند 1404 - 11:47
بقائی نوشت: تاریخ درباره ناظران ساکت تجاوز به ایران قضاوت خواهد کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی وزارت امور خارجه در یادداشتی در الجزیره تأکید کرد سکوت در برابر تجاوز آمریکا و اسرائیل، نظم حقوقی بین‌المللی و صلح جهانی را تهدید می‌کند. این جنگی ظالمانه است که بر یک تمدن تحمیل شده و همه کسانی که در برابر آن سکوت کنند، در برابر تاریخ مسئول خواهند بود.

بقائی همچنین تصریح کرد ایران با وجود آگاهی از نیت‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل وارد مذاکرات شد تا مشروعیت موضع خود و بی‌اساس بودن بهانه‌های تجاوز را نشان دهد.

​وی تأکید کرد پاسخ ایران به این تجاوز، بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق قانونی دفاع مشروع است و نیروهای مسلح ایران تا توقف تجاوز از این حق استفاده خواهند کرد. همچنین از سازمان ملل و کشورهای جهان خواسته شد این اقدام را محکوم کرده و برای حفظ صلح و نظم حقوقی بین‌المللی اقدام فوری انجام دهند.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.