
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، مقامات اعلام کردهاند این اقدام با هدف مقابله با تهدیدهایی مانند محتوای غیراخلاقی، زورگویی اینترنتی، کلاهبرداری آنلاین و اعتیاد به فضای مجازی انجام میشود.
به گفته وزیر ارتباطات اندونزی، اجرای این طرح از ۲۸ مارس ۲۰۲۶ آغاز میشود و تا زمانی ادامه خواهد داشت که همه پلتفرمها الزامات مربوط به حفاظت از کودکان را رعایت کنند.
مقامات اندونزی تأکید کردند که کودکان در فضای مجازی با تهدیدهای جدی روبهرو هستند و دولت برای حفاظت از سلامت روان و آینده آنها ناگزیر به اتخاذ این تصمیم شده است.
تحلیلگران میگویند این تصمیم پیام روشنی به شرکتهای فناوری جهانی است که دولت اندونزی از آنها انتظار مسئولیتپذیری بیشتری در قبال پیامدهای اجتماعی پلتفرمهای دیجیتال دارد.