دبیرکل ناتو: در حملات آمریکا-اسرائیل به ایران مشارکت نداریم

نامه نیوز پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 17:56
دبیرکل ناتو به‌رغم استقبال از حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، هرگونه پیشنهادی مبنی بر مشارکت ائتلاف ناتو در این درگیری را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، «مارک روته» دبیرکل ناتو عصر پنجشنبه با انتشار یک سخنرانی ویدئویی به حمایت از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایران اذعان کرد و گفت: «ما از رئیس‌جمهور ایالات متحده در از بین بردن قابلیت‌های ایران حمایت می‌کنیم. ما باید مطمئن شویم که ایران دیگر قادر نخواهد بود تهدیدی برای همسایگان خود، اسرائیل، خاورمیانه و اروپا ایجاد کند.»

طبق گزارش تلویزیون خبری «سی‌ان‌ان»، مارک روته با این حال هرگونه تصوری مبنی بر اینکه ناتو به‌طور فعال در این درگیری مشارکت داشته است را رد اما ادعا کرد که ناتو «برای اثربخشی ایالات متحده در مبارزاتش ضروری است».

وی افزود: «ناتو خودش در اینجا دخیل نیست. متحدان ناتو پشتیبانی کلیدی و توانمندساز ارائه می‌دهند. ناتو از این نظر، همچنین سکوی نمایش قدرت برای ایالات متحده است زیرا بدون متحدان اروپایی، ایالات متحده کار بسیار دشواری پیدا می‌کرد.»

دبیرکل ناتو پیشتر نیز در مصاحبه‌ای با رسانه آلمانی «ای‌آردی» عنوان کرده بود که «مطلقا هیچ برنامه‌ای» برای ورود ناتو به جنگ با ایران وجود ندارد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی شنبه ۹ اسفند ماه در حالی‌که مذاکرات هسته‌ای با ایران با میانجیگری عمان در حال انجام بود در یک عملیات از پیش طراحی‌شده، بخش‌هایی از ایران از جمله محل سکونت رهبر انقلاب، مراکز نظامی و شخصیت های سیاسی و نظامی کشور را مورد هدف قرار دادند.

ایران در پاسخ به این تجاوز آشکار، حملات موشکی را با عملیات وعده صادق ۴ آغاز کرد و سرزمین‌های اشغالی و اهداف و پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف قرار داد.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.