رایزنی تلفنی عراقچی و نیچیروان بارزانی

تابناک چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 22:06
وزیر خارجه ایران و رئیس اقلیم کردستان عراق، درباره تقویت همکاری‌های فیمابین ایران و اقلیم کردستان عراق، از جمله بر اساس تفاهم‌نامه همکاری امنیتی ایران-عراق، در راستای صیانت از امنیت مرزها و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از طرف‌های ثالث برای ناامن‌سازی منطقه رایزنی و گفت‌وگو کردند.

به گزارش تابناک به نقل از وزارت امور خارحه، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در تماس با «نیچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، در مورد تحولات منطقه و پیامدهای خطرناک ناشی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران گفتگو کرد. 

رئیس اقلیم کردستان عراق با تسلیت شهادت مقام معظم رهبری و جمعی از شهروندان ایرانی در نتیجه حملات جنایتکارانه آمریکا و اسرائیل به ایران، بر عزم اقلیم کردستان عراق بر حفظ و ارتقای روابط دوستانه با ایران تأکید کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از رئیس منطقه اقلیم کردستان، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در میان مذاکرات برای دومین بار در طول ۹ ماه گذشته را نشانه روشن جنگ‌طلبی و دروغ‌گویی آمریکا در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران دانست و خاطرنشان کرد که تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران موجب ناامن شدن کل منطقه و پیامدهای گسترده جهانی شده است که مسئولیت آن منحصرا بر عهده متجاوزان است.

در این گفتگوی تلفنی، درباره تقویت همکاری‌های فیمابین ایران و اقلیم کردستان عراق، از جمله بر اساس تفاهم‌نامه همکاری امنیتی ایران-عراق، در راستای صیانت از امنیت مرزها و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از طرف‌های ثالث برای ناامن‌سازی منطقه نیز رایزنی شد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.