مدیرکل آژانس اتمی: هیچ مدرکی برای ساخت بمب هسته‌ای در ایران وجود ندارد

عصر ایران چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 02:51
در واکنش به سخنان برخی مقامات آمریکایی در مورد برنامه ایران برای تولید بمب هسته ای، «رافائل گروسی» گفت که هیچ مدرکی دال بر ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران وجود ندارد.

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه اعلام کرد این نهاد تاکنون هیچ نشانه ای دال بر وجود برنامه برای تولید سلاح هسته‌ای در ایران کشف نکرده است.

به گزارش عصر ایران، در واکنش به سخنان برخی مقامات آمریکایی در مورد برنامه ایران برای تولید بمب هسته ای، «رافائل گروسی» در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که در گزارش‌هایش درباره برنامه هسته‌ای ایران به طور بسیار روشن و مداوم گفته‌ است که هیچ مدرکی دال بر ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران وجود ندارد.

وی البته یادآور شد که «ذخایر قابل‌توجه اورانیوم» با غنای بالا و همچنین «امتناع از اعطای دسترسی کامل به بازرسان» آژانس اتمی، نگرانی‌های جدی را برای این سازمان ایجاد می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که به همین دلیل در گزارش‌های پیشین تاکید شده بود تا زمانی که تهران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده همکاری نکند، آژانس «نخواهد توانست تایید کند که برنامه هسته‌ای ایران ماهیتی منحصرا صلح‌آمیز دارد.»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.