توصیه فرماندهی امنیت سایبری به مردم؛ پیام رسان‌های خارجی را حذف کنید

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:16
فرماندهی امنیت سایبری کشور در اطلاعیه‌ای، در پی تحولات اخیر، اعلام کرد که با توجه به ضرباتی که به مسیرهای دسترسی دشمن وارد شده، مهاجمان در تلاش برای ایجاد دسترسی‌های جدید هستند.

فرماندهی امنیت سایبری کشور در اطلاعیه‌ای، با توجه به حملات سایبری، خواستار حذف یا غیرفعال کردن پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی شد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی امنیت سایبری کشور در اطلاعیه‌ای، در پی تحولات اخیر، اعلام کرد که با توجه به ضرباتی که به مسیرهای دسترسی دشمن وارد شده، مهاجمان در تلاش برای ایجاد دسترسی‌های جدید هستند.

لازم است شهروندان نکات زیر را برای حفظ امنیت سایبری در نظر بگیرند:

  • برنامه‌هایی که از منابع غیرمعتبر دانلود شده‌اند را حذف یا غیرفعال کنید.
  • دسترسی دشمن به اطلاعات شما در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی با غیرفعال یا حذف کردن این برنامه‌ها محدود می‌شود.
  • به هیچ عنوان روی لینک‌های مشکوک و ناشناس کلیک نکنید.
  • تیم‌های سایبری موساد در حال توزیع نسخه‌های جعلی به‌روزرسانی برخی برنامه‌ها با هدف نفوذ به شبکه و آماده‌سازی حمله هستند؛ از نصب این نسخه‌ها خودداری کرده و به‌روزرسانی‌ها را صرفاً از مراجع رسمی انجام دهید.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.