یونسکو بمباران مدرسه میناب را محکوم کرد

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:14
یونسکو در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از تأثیر حملات نظامی که تاکنون ادامه دارد، ابراز و خاطرنشان کرد که دانش‌آموزان در مکانی که به یادگیری اختصاص داده شده است، تحت حمایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه قرار دارند و «حملات علیه مؤسسات آموزشی، دانش‌آموزان و معلمان را به خطر می‌اندازد و حق آموزش را تضعیف می‌کند.»

یونسکو، سازمان آموزشی سازمان ملل متحد می‌گوید بمباران یک مدرسه ابتدایی در جریان حملات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در روز شنبه، نقض فاحش قوانین بشردوستانه است.

به گزارش ایسنا، این موشک‌ها یک مدرسه ابتدایی دخترانه در «میناب» را ویران کردند و ده ها کشته و زخمی برجای گذاشتند. بسیاری از دانش‌آموزان در میان کشته‌شدگان هستند.

یونسکو در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را از تأثیر حملات نظامی که تاکنون ادامه دارد، ابراز و خاطرنشان کرد که دانش‌آموزان در مکانی که به یادگیری اختصاص داده شده است، تحت حمایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه قرار دارند و «حملات علیه مؤسسات آموزشی، دانش‌آموزان و معلمان را به خطر می‌اندازد و حق آموزش را تضعیف می‌کند.»

یونسکو به جمع کثیری از نهادها از سراسر سیستم سازمان ملل متحد و مقامات ارشد از جمله «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل پیوست تا حملات نظامی علیه ایران را محکوم کند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، «ملاله یوسف‌زی»، سفیر صلح سازمان ملل متحد و برنده جایزه صلح نوبل اعلام کرد که از بمباران این مدرسه و جان باختن ده‌ها کودک بی‌گناه وحشت‌زده شده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.