اردوغان در این تماس تلفنی خواستار تلاشهای دیپلماتیک قویتر برای بازگرداندن آرامش و بازگرداندن طرفین به گفت و گو شد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به فردریش مرتس صدراعظم آلمان هشدار داد که حملات به سرکردگی آمریکا علیه ایران امنیت جهانی را تهدید میکند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی صباح، رئیس جمهور ترکیه، امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با صدراعظم آلمان، گفت که حملات آمریکا و اسراییل به ایران و درگیریهای پس از آن، خطری جدی برای امنیت منطقهای و جهانی است.
اردوغان در این تماس تلفنی خواستار تلاشهای دیپلماتیک قویتر برای بازگرداندن آرامش و بازگرداندن طرفین به گفت و گو شد.
این درحالی است که آلمان در حال ارزیابی گزینههای دخالت مستقیم در جنگ جاری با ایران یا ارائه پشتیبانی نظامی به متحدانش است.
یوهان وادفول وزیر خارجه آلمان امروز در گفتوگو با رادیوی دولتی «دویچلندفونک» اظهار داشت: آلمان قصد ورود به درگیری نظامی علیه ایران را ندارد.
وی افزود: آلمان همچنین «منابع و توان نظامی لازم» برای مشارکت در چنین جنگی را در اختیار ندارد.
با این حال، وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد در صورتی که پایگاههای چندملیتی محل استقرار نیروهای آلمانی هدف حمله قرار گیرند، سربازان بوندسوهر (نیروهای مسلح آلمان) ممکن است از خود دفاع کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.