موافقت لندن با آمریکا برای استفاده از پایگاه‌های انگلیس علیه ایران

عصر ایران سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:13
واشنگتن از لندن خواسته است اجازه استفاده از پایگاه‌های بریتانیایی را برای مقابله با حملات موشکی ایران در منطقه صادر کند و دولت انگلیس این درخواست را پذیرفته است.

نخست‌وزیر انگلیس از موافقت لندن با درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه‌های نظامی این کشور در چارچوب اقدام علیه ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، کر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد که دولت این کشور با درخواست واشنگتن برای استفاده از پایگاه‌های لندن به‌منظور انجام آنچه «اقدامات دفاعی محدود» خوانده شده، موافقت کرده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، استارمر در اظهاراتی تأکید کرد که انگلیس همچنان به‌طور مستقیم در حملات آمریکا و اسرائیل علیه ایران دخالت ندارد. 

وی گفت که واشنگتن از لندن خواسته است اجازه استفاده از پایگاه‌های بریتانیایی را برای مقابله با حملات موشکی ایران در منطقه صادر کند و دولت انگلیس این درخواست را پذیرفته است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین اظهار داشت که برخی شرکای این کشور در حوزه خلیج فارس خواستار تلاش بیشتر لندن برای دفاع از خود شده‌اند.

استارمر تصریح کرد که هواپیماهای انگلیس در قالب عملیات‌ دفاعی هماهنگ در آسمان حضور دارند و به ادعای او، تاکنون موفق به رهگیری برخی حملات ایران شده‌اند. 

وی در عین حال تأکید کرد که هدف از پذیرش درخواست آمریکا، جلوگیری از شلیک موشک‌های ایران در سراسر منطقه عنوان شده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.