به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خبرگزاری ایسنا گفت: اگر پیروزیها و موفقیتهایی داریم، اگر دشمن تا دندان مسلح حملات ناجوانمردانه و بدون دلیلی به ما انجام دادند اما یک مثلث تشکیل شد که یک طرف آن نیروهای مسلح هستند. در همه کشورها استراتژی نیروهای مسلح این است که دشمن امشب حمله میکند؛ بنابراین همواره آمده هستند. در طول این ۴۷ سال ما هیچگاه آغازگر جنگی نبودیم اما هر دست تجاوزی که به سمت ما دراز شده مقتدرانه قطع شده است.
بنا بر روایت ایسنا، درادامه گزیده سخنان باهنر را میخوانید:
* دیپلماتهای ما با همه توان در میز مذاکره و براساس بیاعتمادی کامل حاضر هستند.
*جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و جنگ رسانهای دشمن برای خسته کردن مردم و دل کندن آنان از نظام است اما مردم ما تا پای جان و تا آخرین قطره خون پای استقلال نظام اسلامی و یکپارچگی ایران ایستادند. این بعثت خیلی خوب جواب داد. دشمن به هیچکدام از اهداف خود نرسید و در خیلی از میدانها مجبور به عقبنشینی شد.
*افرادی با جنگ یا مذاکره مخالفت میکنند اما باید مراقب باشیم که حرفهای تفرقهافکن در جامعه نزنیم. اینکه عدهای بروند جلوی وزارت خارجه تجمع کنند چرا مذاکره میکنیم، قابلقبول نیست.
*کسانی که نقد میکنند را نمیخواهیم خدای ناکرده متهم کنیم وابسته، جاسوس یا تفرقهانداز هستند. البته ممکن است گاهی دشمن بخواهد کاری انجام دهد و با دو واسطه، سه واسطه یا چهار واسطه آن را پیش ببرد و فردی که در انتهای این زنجیره قرار دارد، اصلاً نداند تحت تأثیر چه تحریکاتی این کار را انجام میدهد.
*ممکن است عدهای بگویند با مذاکره مخالف هستند یا دیدگاههای دیگری داشته باشند. حتی در برخی تجمعها دیدهام که هر روز نام فردی را مطرح میکنند و خواستار برخورد با او میشوند. از این طرف و آن طرف اظهاراتی مطرح میشود که اینها در نهایت میتواند جامعه را تکهتکه کند.
*دشمن پاشنه آشیل این نظام را بهخوبی شناخته که همان تکهتکه کردن جامعه و جدا کردن مردم از یکدیگر است. این نکته را درست فهمیده، اما ماهیت مردم را درست نشناخته است.
*تریبونداران از رسانه ملی گرفته تا رسانهها، صاحبان کرسیهای تدریس، خطبای نماز جمعه، حوزویان و دانشگاهیان باید حواسشان جمع باشد که مستقیم یا غیرمستقیم آب به آسیاب دشمن نریزند. هر نکته و هر جملهای که بخواهد انسجام ملی را بر هم بزند، جامعه را دچار شکاف کند و مردم را تکهتکه کند، حتماً خلاف منافع ملی است.
*مقطع فعلی از حساسترین مقاطع و برهههای کشور است و هر کسی باید پیش از بیان هر سخنی به آن فکر کند؛ اینکه آیا این کلام به تقویت انسجام ملی کمک میکند یا موجب تضعیف آن میشود؛ همه باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند.
*تحلیل ما این است جنگی دیگر رخ نمیدهد. شاید در مرزها چند موشک پرتاب شود اما دو طرف تاکید دارند آتشبس نقص نشده است. تاکتیک نیروهای مسلح ایران این است که هرشب ممکن است دشمن حمله کند و هر دستی که به تجاوز علیه ایران دراز شود قطع میکنند.
* در برخی میدانها کاغذهایی دست میگیرند و میگویند فلانی باید اعدام شود. داستان حسن روحانی چه شد؟ داستان محمود احمدینژاد چه شد؟ این افراد با چنین اقداماتی در تجمعات تلاش میکنند جامعه را به چند بخش تقسیم کنند.
*در سیستم اطلاعاتی کشور، با وجود واحدهای متعدد از جمله وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، ناجا و سایر مجموعهها که همگی زحمت میکشند و عمدتاً از سربازان گمنام هستند، نیازمند مدیریت واحد برای هماهنگی میان این مجموعهها هستیم تا در کارها تداخل نداشته باشند.
* بارها گفتهام امروز باوجود همه مشکلات اقتصادی و فشارهایی که بر مردم وارد میشود، سالانه حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد یورو انرژی در کشور مصرف نمیکنیم، بلکه آن را به آتش میکشیم؛ این یارانهای است که به مردم داده میشود اما بهشدت ناعادلانه است.
*: دولت و مجلس نباید در برابر هم قرار بگیرند و قوه قضائیه نیز نباید در برابر آن دو و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقابل این سه قرار بگیرد. اگر موتورهای یک هواپیمای چهارموتوره در دو جهت مختلف حرکت کنند، نخستین نتیجه آن نابودی هواپیما خواهد بود. سه قوه باید باهم کشور را اداره کنند، نه علیه یا در مقابل یکدیگر.
۲۹۲۲۱








