غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم

عصر ایران شنبه 06 تیر 1405 - 23:46
 نیروی هوایی عراق ۷ تیر سال ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی، چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت در ایران را هدف قرار داد و در پی این جنایت جنگی ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و هشت هزار نفر دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.
 معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت تصریح کرد، مسئولیت عاملان جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.
 
به گزارش ایرنا، کاظم غریب‌آبادی شنبه شب ششم تیر ۱۴۰۵ در بکه ایکس و به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت نوشت: سردشت فقط قربانی بمب‌های شیمیایی نبود؛ قربانی استانداردهای دوگانه و سکوت در برابر کشورهایی (بویژه آلمان، آمریکا، انگلستان، هلند) بود که رژیم صدام را به این سلاح های غیرانسانی مسلح کردند و سپس، چشم بر رنج هزاران قربانی بستند.
 
وی افزود: مسئولیت عاملان این جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.
 
 نیروی هوایی عراق ۷ تیر سال ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی، چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت در ایران را هدف قرار داد و در پی این جنایت جنگی ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته و هشت هزار نفر دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید