به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، روز سه شنبه با حضور نمایندگانی از شهرستانهای مختلف استان در شهرستان مریوان برگزار شد.
در این رقابتها، ۸۰ ورزشکار از ۶ شهرستان استان در رشتههای دالپلان، چوبکشی و طنابکشی به مدت یک روز در سالن ۱۲۰۰ نفری مجموعه ورزشی زاگرس مریوان به رقابت پرداختند.
در رشته چوبکشی، آزاده بختیار از سنندج عنوان نخست را کسب کرد و لیلا ازکات و بناز دهقانی از مریوان به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند.
در رشته دالپلان نیز شنو خندانی از مریوان مقام اول را به دست آورد، گونا خالدی از مریوان دوم شد و روژه کریمنژاد از سروآباد مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کرد.
رقابت طنابکشی به صورت تیمی برگزار شد که در پایان، تیم دیواندره مقام نخست را به دست آورد و تیم سروآباد در جایگاه دوم قرار گرفت.
برپایی غرفههای فرهنگی و هنری و نمایش صنایعدستی و محصولات محلی از دیگر برنامههای جنبی این جشنواره بود.
رشته چوبکشی در این دوره برای نخستین بار در رده سنی بزرگسالان برگزار شد.
در پایان مسابقات، به نفرات برتر که جواز حضور در رقابتهای کشوری را کسب کردند، احکام و جوایزی اهدا شد.












