مقاتلی: اقدامات ارزشمندی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در دشتی انجام شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 05 خرداد 1405 - 22:45
بوشهر- فرماندار دشتی گفت: با اختصاص اراضی وسیع به نیروگاه‌های خورشیدی در سال گذشته، این شهرستان هم‌اکنون به عنوان قطب این حوزه در جنوب کشور شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مقاتلی عصر سه شنبه در نشست با مدیر امور اراضی استان بوشهر اظهار کرد: ویژگی‌های اقلیمی و پتانسیل‌های بالای شهرستان دشتی در بخش کشاورزی و انرژی، ضرورت نگاه ویژه و مدیریت جهادی در حوزه اراضی را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به پیشتازی شهرستان در تولید انرژی‌های پاک تصریح کرد: با تلاش های همه جانبه در سطح شهرستان و حمایت متولیان استانی از جمه امور اراضی در سال گذشته اراضی گسترده‌ای به احداث نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص یافت که این امر باعث شده است دشتی به قطب اصلی نیروگاه‌های خورشیدی در جنوب ایران تبدیل شود.

فرماندار دشتی بر لزوم رفع موانع سرمایه‌گذاری برای شتاب‌بخشی به توسعه اقتصادی شهرستان تأکید کرد و افزود: یکی از اولویت‌های مهم ما در حوزه کشاورزی نوین، تعیین تکلیف وضعیت مجتمع گلخانه‌ای «چاهگاه» است.

مقاتلی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود امور اراضی استان با فوریت نسبت به رفع موانع قانونی و اداری این مجموعه اقدام کند تا این اراضی به افراد بومی، جوانان جویای کار و علاقه‌مندان به فعالیت‌های گلخانه‌ای واگذار شود.

وی تأکید کرد: واگذاری این ظرفیت‌ها به افراد مشتاق و متخصص، نه تنها باعث جهش تولید در بخش کشاورزی می‌شود، بلکه زمینه اشتغال پایدار و مستقیم را برای تعداد زیادی از جوانان شهرستان فراهم خواهد کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.