تأکید عضو پارلمان عراق بر ممنوعیت سوء استفاده خارجی از حریم هوایی آن

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 19:11
تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت ممنوعیت هر گونه سوء استفاده خارجی از حریم هوایی این کشور تأکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه «المعلومه»، «یاسر اسکندر وتوت» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که تجهیز این کشور به سامانه‌های پدافند هوایی مدرن و پیشرفته در حال حاضر به یک امر ضروری و اولویت فوری تبدیل شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ممنوعیت هر گونه سوء استفاده خارجی از حریم هوایی عراق گفت: هدف استراتژیک این اقدام، ممانعت از تکرار سوء استفاده از حریم هوایی در هدف قرار دادن کشورهای همسایه است.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق همچنین گفت که بغداد به مخالفت با تبدیل شدن خاک این کشور و حریم هوایی آن به سکویی برای حملات منطقه‌ای پایبند است.

وی افزود: تأمین این سامانه‌های دفاعی پیشرفته به طور مستقیم و قطعی به تقویت حاکمیت کامل دولت عراق بر حریم هوایی خود و حمایت از آن در برابر هر گونه نقض یا تجاوز خارجی، کمک خواهد کرد.

پیشتر «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق بر تعهد خود به حفاظت از حاکمیت عراق و جلوگیری از استفاده از خاک یا حریم هوایی آن برای آسیب رساندن به امنیت کشورهای منطقه تأکید کرد.

پیش از این نیز «قاسم الأعرجی» مشاور امنیت ملی عراق بر موضع ثابت این کشور در مخالفت با استفاده از خاک عراق به عنوان سکویی برای اجرای عملیات خصمانه یا عملیات امنیتی و نظامی علیه کشورهای همسایه تأکید کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.