به گزارش ایرنا، مهدی جمالینژاد روز سه سنبه در حاشیه آیین افتتاح ایستگاههای جدید پایش کیفی هوای کلانشهر اصفهان در مجموعه پالایشگاه نفت این شهر (شهرک شهید منتظری)، در جمع خبرنگاران افزود: تصمیمات سفرهای استانی گامی بلند به سوی تحقق «اصفهانِ دوستدار محیط زیست» است.
وی با قدردانی از حمایتهای دولت و سازمان حفاظت محیط زیست، دستاوردهای این سفر را برای استان بسیار پربرکت ارزیابی کرد و از اتخاذ تصمیم های راهبردی برای کاهش آلودگی هوا و مدیریت منابع آبی در صنایع بزرگ منطقه خبر داد.
استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم اقدامهای عاجل در حوزه بهبود کیفیت هوا برای سال آینده، اظهار داشت: تصمیم های بسیار ارزشمندی برای مجموعههای بزرگ صنعتی استان به خصوص پالایشگاه و نیروگاه اصفهان اتخاذ شده است و توسعه و تجهیز ایستگاههای پایش کیفی هوا که امروز به بهره برداری رسید، رویدادی مبارک و گامی رو به جلو در راستای شفافیت و مدیریت بهتر دادههای زیستمحیطی است.
وی با اشاره به تغییر رویکرد صنایع بزرگ استان در حوزه مدیریت منابع آب، تصریح کرد: اقدامهای ارزشمندی در حوزه بازچرخانی آب صورت گرفته است،به طوری که امروز بخش صنعت به سمت استفاده از پسابهای صنعتی و پسابهای شهرداری حرکت کرده ایم که این اقدام شایسته، نتیجه حمایتهای جدی معاون رییسجمهور و مجموعه تحت مدیریت وی است.
جمالینژاد با اشاره به دغدغهها و مطالبه های بهحق مردم اصفهان در زمینه مسائل محیط زیستی، افزود: نگرانیهای مردم اصفهان همواره دغدغه اصلی ما برشمرده میشود و امروز در گفت و گو با معاون رییسجمهور، پیشنهادهای خوب و کارآمدی مطرح شد و امیدواریم با انتقال این دغدغهها و راهکارها به بدنه دولتمردان، شاهد کاهش مشکلات محیط زیستی استان باشیم.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: یقین داریم این سفرهای استانی و نظارتهای میدانی، کمک شایانی به تسهیل فرآیندها خواهد کرد تا کلانشهر و استان اصفهان در آیندهای نزدیک، به جایگاهی که شایسته آن است دست یافته و به استانی بطور کامل دوستدار محیط زیست تبدیل شود.












