تاسیس شرکت توسعه عمران و اقتصاد شهری در ملارد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 11:28
ملارد - ایرنا - شهردار ملارد از تاسیس شرکت توسعه عمران، سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری ملارد با هدف تسریع در روند اجرای پروژه‌های اقتصادی سطح شهر خبر داد.

«خدابخش محمدزاده پودینه» شهردار ملارد روز سه شنبه در تکمیل این خبر به ایرنا گفت: با تأسیس این شرکت که به عنوان بازوی اجرایی در سرمایه‌گذاری ها و با مالکیت ۱۰۰ درصدی شهرداری ملارد فعالیت خواهد کرد، موتور محرک پیشرفت پروژه های اقتصادی شتاب می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مراحل قانونی ثبت این شرکت در حال نهایی شدن است، گفت: رسیدن به توازن مالی و ایجاد درآمدهای پایدار جهت پوشش هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل، بدون وابستگی به درآمدهای حاصل از ارزش افزوده، جزو اولویت های اصلی این دوره از مدیریت شهری در ملارد است.

محمدزاده پودینه، کسب درآمد پایدار و کاهش اتکا به ارزش افزوده را اصلی‌ترین دستور کار کمیته درآمد شهرداری برشمرد و افزود : بر این اساس راهبردهای جدید برای تقویت بنیه مالی شهرداری تعریف و ابلاغ شده است.

شهردار ملارد لزوم تغییر در ساختار مالی شهرداری را ضروری دانست و در تشریح راهبردهای جدید برای ورود به حوزه اقتصاد درمانی و آموزشی را یکی از این موارد عنوان کرد.

محمدزاده پودینه با اشاره به ضرورت تنوع در کدهای درآمدی، پیشنهاد سرمایه‌گذاری در بخش سلامت را مطرح کرد و افزود: راه‌اندازی مراکز جراحی محدود در قالب فاز اول (درمانگاه عمومی)، علاوه بر ایجاد درآمد، راهگشای کسب‌وکارهای جانبی نظیر داروخانه‌ها و مراکز دندانپزشکی خواهد بود. همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آموزشی نیز به عنوان یک فرصت زودبازده در دستور کار قرار دارد.

وی در حوزه مولدسازی دارایی‌ها و انضباط مالی بر لزوم هوشمندسازی فرآیندها تأکید کرد و گفت: پرداخت آنلاین عوارض و شفاف‌سازی درآمدهای حاصله، گامی مهم در جهت سلامت اداری است. همچنین مدیران مناطق مکلف به شناسایی فرصت‌های جدید درآمدی و فعال‌سازی پرونده‌های راکد سنوات گذشته در بخش اجراییات هستند.

شهردار ملارد همچنین پیگیری قاطعانه وضعیت چک‌های برگشتی به‌ویژه مطالبات سالیان گذشته را خواستار شد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین شهری و اقتصاد شب از دیگر مواردی بود که محمدزاده پودینه به آن اشاره کرد و با انتقاد از وضعیت نامناسب تابلوهای اصناف در محورهای اصلی، دستور ساماندهی این بخش را صادر کرد.

وی همچنین پتانسیل‌های گردشگری و اقتصادی شهر را یادآور شد و افزود: استفاده از ظرفیت "اقتصاد شب" و بهسازی پیاده‌راه بلوار شهید جمور (سه باندی) برای فعالیت‌های فرهنگی و غذایی، از جمله برنامه‌های شهرداری برای پویایی اقتصاد شهری و جذب سرمایه است.

شهردار ملارد اظهار امیدواری کرد: با خلاقیت در مولدسازی املاک تحت تملک و خرید املاک با موقعیت مناسب استراتژیک، می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شهرداری را به اهداف مالی پیش‌بینی شده در کمیته درآمد رساند.

شهر ملارد با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ، مرکز شهرستان ملارد است که شامل مناطق ملارد قدیم ، مارلیک و سرآسیاب می شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.