هشدار زرد هواشناسی در خراسان جنوبی؛ افزایش دما و گرد و غبار در راه است

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 20:27
بیرجند - ایرنا - کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از افزایش موقت و محسوس دمای هوای استان در امروز (چهارم خرداد) خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوا در برخی نقاط بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد فراتر از حد نرمال خواهد بود.

فاطمه زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: علاوه بر افزایش دما، تقویت سامانه کم‌فشار در سطح زمین تا روز چهارشنبه موجب وزش باد نسبتا شدید تا شدید در استان خواهد شد.

وی افزود: پیامد این وضعیت جوی، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و افت کیفیت هواست که احتمال بروز خسارت به‌ویژه در مناطق شمال غرب استان را افزایش می‌دهد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با یادآوری صدور هشدار سطح زرد برای این استان، توصیه کرد: شهروندان نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌ها و سقف‌های موقت، همچنین پوشش گلخانه‌ها اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم احتیاط در تردد، از گروه‌های حساس شامل بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان خواست در ساعات آلودگی از حضور در فضای باز خودداری کنند، همچنین توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، کهنسال و ساختمان‌های نیمه‌کاره به دلیل خطرات احتمالی توصیه نمی‌شود.

زارعی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته شهرستان سربیشه با حداقل دمای ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه و دهسلم و بندان با ۴۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط خراسان جنوبی بوده‌اند.

وی ادامه داد: نوسانات دمایی در مرکز استان بیرجند نیز بین ۱۴ تا ۳۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.