کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در محورهای خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این عملیات ۲ دستگاه تانکر و ۲ دستگاه کامیون توقیف شد.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله دهقان روز دوشنبه اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاق سوخت و کنترل دقیق محورهای مواصلاتی، مأموران انتظامی استان طی ۲۴ ساعت گذشته موفق به توقیف ۴ دستگاه خودروی سنگین حامل سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: در این عملیات ۲ دستگاه تانکر و ۲ دستگاه کامیون که به صورت غیرقانونی در حال انتقال محموله سوخت بودند شناسایی و متوقف شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودروهای مذکور، در مجموع ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند که خارج از شبکه رسمی توزیع در حال جابجایی بود.
سرهنگ دهقان با تأکید بر استمرار طرحهای مقابله با قاچاق سوخت گفت: پلیس با اشراف اطلاعاتی و نظارت میدانی، اجازه فعالیت به قاچاقچیان و سودجویان حوزه سوخت نخواهد داد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از شهروندان خواست هرگونه مورد مشکوک در زمینه قاچاق فرآوردههای نفتی را از طریق سامانه های ۱۱۰ و ۳۰۱۱۰به پلیس گزارش دهند.
نمایشگاه عکس «ایستاده در غبار» در بیرجند
نمایشگاه عکس «ایستاده در غبار»، با هدف بازخوانی بخشی از آسیبهای وارد شده به بناهای تاریخی ایران در جریان جنگ رمضان گشایش یافت.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی گفت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر منتخب از بناهای تاریخی کشور که در جریان حملات رژیمهای آمریکا و اسرائیل آسیب دیدهاند، در معرض دید عموم قرار گرفته است.
احمد برآبادی افزود: با وجود ارسال فهرست بناهای تاریخی ایران به یونسکو، متأسفانه در جنگ رمضان حدود ۱۴۰ اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی مورد هجمه قرار گرفتند که این نمایشگاه، سندی گویا از این اقدامات غیرفرهنگی است.
وی گفت: تصاویری از بناهای ارزشمندی همچون مجموعه جهانی کاخ گلستان، عمارت آصف وزیر سنندج، مجموعه تاریخی سعدآباد، خانه وثوق تهران و مدرسه شجره طیبه میناب در این مجموعه گردآوری شده است تا ابعاد این خسارات برای افکار عمومی تبیین شود.












