
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم ترحیم، به منظور گرامیداشتِ یادِ علیمحمد شیخی، هنرمند فقید، روز چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰، در مسجد پارک ساعی تهران، واقع در خیابان وزراء برگزار میشود.
علیمحمد شیخی، هنرمند نقاش و از پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی، روز یکشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع این هنرمند پیشکسوت، در سکوت خبری دیروز دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه در امامزاده فضلعلی لواسان برگزار شد.
علیمحمد شیخی، از همراهان زندهیاد حبیبالله صادقی، حسین خسروجردی و کاظم چلیپا در هنرستان هنرهای زیبای پسران در دهه پنجاه بود و پس از آن نیز در حوزه هنری با یکدیگر جمع هنرمندان تجسمی انقلاب را تشکیل دادند.
علیمحمد شیخی متولد سال ۱۳۳۳ تهران بود. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند و طی سالها فعالیت هنری موفق به دریافت گواهینامه درجه دو هنری معادل فوقلیسانس در رشته نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
تدریس در دانشگاه شهید رجایی، هنرستانها و مراکز آموزشی هنر، ریاست موزه شهدا و ریاست هنرستان آیتالله قدوسی از جمله فعالیتهای محمدعلی شیخی در عرصه علم و هنر است. او برگزاری کارگاههای آموزشی، برپایی نمایشگاههای انفرادی، حضور در نمایشگاههای گروهی داخلی، شرکت در رقابتهای هنری مختلف و دریافت دهها جایزه برتر و رتبه نخست رویدادهای هنری، مانند اولین جشنواره سراسری نینوازان را در کارنامه خود دارد.