توزیع مستقیم تجهیزات پزشکی در بیمارستان های کشور

خبرگزاری مهر چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
سرپرست اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از اجرای طرح توزیع متمرکز ذخایر راهبردی تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این اقلام بدون واسطه و مستقیماً به بیمارستان‌ها ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، علی علیزاده، با تشریح تمهیدات اندیشیده‌شده در حوزه تأمین، انبارش و مدیریت تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دستگاه‌های ذی‌ربط، جریان تأمین تجهیزات پزشکی با تداوم و پایداری همراه بوده و اقلام راهبردی پیش‌تر تأمین و ذخیره‌سازی شده بود.

وی افزود: خوشبختانه زنجیره تأمین پیش از شرایط ویژه جاری به‌صورت پایدار مدیریت شد و به جز موارد محدود، نیازی به آزادسازی گسترده ذخایر راهبردی احساس نشد.

علیزاده با اشاره به تأمین ملزومات و تجهیزات بیمارستانی، ادامه داد: در دوره اخیر، چالش‌های مربوط به تجهیزات سرمایه‌ای بیمارستان‌ها با سرعت پیگیری و مرتفع گردید و دستورالعمل‌هایی برای تسهیل خدمات گارانتی و تعمیرات از طریق شرکت‌های همکار و جایگزین به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: تاکنون نیازی به بهره‌برداری از ذخایر راهبردی تجهیزات پزشکی به‌جز در موارد خاص و هدفمند وجود نداشته و تنها اقلامی با تاریخ انقضای کمتر از شش ماه با هماهنگی معاونت درمان، سطح‌بندی و توزیع آنها با مدیریت بهینه انجام شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.