تنگه هرمز خطرناک ترین جای جهان است | ماجرا چیست؟

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
اداره عملیات دریایی انگلیس بامداد چهارشنبه گفت که عبور و مرور در تنگه هرمز همچنان به‌طور قابل توجهی کاهش یافته و چندین حادثه امنیتی در ۴۸ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گارش همشهری آنلاین، اداره عملیات دریایی انگلیس بامداد چهارشنبه مدعی شد که تنگه هرمز در حال حاضر خطرناک‌ترین نقطه جهان است.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «عبور و مرور در تنگه هرمز همچنان به‌طور قابل توجهی کاهش یافته و چندین حادثه امنیتی در ۴۸ ساعت گذشته گزارش شده است».

در این بیانیه آمده است: «چندین کشتی از طریق کانال وی‌اچ‌اف۱۶ مسیر خود را برای تخلیه مناطق لنگرگاه نزدیک‌تر به تنگه هرمز گزارش کرده‌اند، در غیر این صورت با عواقبی روبه‌رو خواهند شد».

اداره عملیات دریایی انگلیس سپس مدعی شد: «واحدهای دریایی آمریکا که از تنگه هرمز عبور می‌کردند، تهدیدات مختلفی را دفع کردند. این حوادث، محیط پرخطری را برای کشتیرانی تجاری در این منطقه برجسته می‌کند».

تنگه هرمز خطرناک ترین جای جهان است | ماجرا چیست؟

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.