بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان بیمار را می گیرد

رکنا چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
رکنا: بر اثر یک بیماری مرموز ترسناک در تانزانیا که باعث استفراغ خون در بیماران می شود، حداقل 15 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 50 تن در بیمارستان بستری شدند.
بیماری مرموزی که با استفراغ خونی جان بیمار را می گیرد

به گزارش رکنا، برخی از بیماران عمدتا مرد، چند ساعت پس از بروز علائم در منطقه جنوبی کشور تانزانیا فوت کردند. فلیستا کیساندو رئیس ارشد پزشکی محلی گفت تیمی از متخصصان برای ارزیابی بیماران و بررسی علت بیماری آنها اعزام شده اند.

کیساندو گفت این مشکل گسترده نبوده است. این فقط در یک بخش اداری اتفاق افتاده است که طی آن افراد به موجب آنکه دیر به بیمارستان رسیدند، در پی یک استفراغ خونی، جان خود را از دست دادند.

او تاکید کرد علت بیماری آن ها هنوز مشخص نشده است، اما به گفته رسانه ها، وزارت بهداشت تانزانیا شیوع بیماری را رد کرده است.

کیساندو گفت: معاینات بالینی اولیه نشان داد که بیماران (عمدتا مردان)، از زخم معده و بیماری کبدی رنج می برند. ما به آنها توصیه کرده ایم که از نوشیدن دم کرده غیر مجاز، سیگار و سایر نوشیدنی ها خودداری کنند.

مقامات در حال آزمایش نمونه‌های خونی بیماران از نظر آلودگی به جیوه بودند. آن‌ها گفتند علائم مشابه در منطقه زمانی بروز می‌کند که مردم از شدت تب، تهوع و خونریزی استفراغ می‌کنند.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.