صحبت‌های جنجالی روانشناس مارادونا در دادگاه

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:09
روان‌شناس متهم در پرونده مرگ دیگو مارادونا، از ابتلای این اسطوره به اختلال دو قطبی و خودشیفتگی صحبت کرد.

به گزارش مشرق، در جریان دادگاه رسیدگی به پرونده مرگ دیگو مارادونا، اسطوره تکرار نشدنی فوتبال آرژانتین، جزئیات تکان‌دهنده‌ای از وضعیت روانی و جسمانی او در روزهای پایانی عمرش فاش شد.

کارلوس دیاس، روان‌شناس ۳۴ ساله‌ای که یکی از هفت متهم پرونده قتل شبه‌عمد و اهمال در مراقبت‌های پزشکی از مارادونا است، در جایگاه شهود قرار گرفت و ادعاهای جنجالی را مطرح کرد. او با اشاره به پیچیدگی‌های شخصیتی این قهرمان جام جهانی گفت که دیگو مارادونا به طور همزمان از اختلال دو قطبی و نارسیسیسم (خودشیفتگی) رنج می‌برد.

این روان‌شناس در توصیف وضعیت وخیم مارادونا و تاثیر مخرب اعتیاد بر زندگی او، جمله تامل‌برانگیزی را در صحن دادگاه بر زبان آورد: او مردی بود که می‌توانست یک کشور را به زانو درآورد، اما یک لیوان الکل به راحتی او را به زانو در می‌آورد!

دیاس مدعی شد که در اولین ملاقاتش با کاپیتان سابق آرژانتین، درست ۲۹ روز پیش از درگذشت او، از دیدن وضعیت مارادونا که روی مبل مشغول نوشیدن بود، به شدت شوکه شده است. او این صحنه را به وضعیت پدر الکلی خود تشبیه کرد که تنها چند ماه قبل از آن دیدار از دنیا رفته بود.

این روانشناس که اتهام بی‌احتیاطی و عدم ارائه مراقبت‌های لازم را رد کرده، در دفاعیات خود اعلام کرد که قصد داشته سبک زندگی مارادونا را تغییر دهد و به همین منظور یک برنامه درمانی بدون الکل را برای او تنظیم کرده بود.

با این حال، دیگو مارادونا در سال ۲۰۲۰ و در سن ۶۰ سالگی، در حالی که دوران نقاهت پس از جراحی لخته خون در مغزش را سپری می‌کرد، بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.