هشدار شرکت‌های نفتی درباره جهش قیمت‌ها با تداوم انسداد هرمز

خبرگزاری مهر یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:57
شرکت‌های بزرگ نفتی اعلام کردند بسته ماندن تنگه هرمز موجب مصرف سریع ذخایر جهانی شده و بازار احتمال ادامه درگیری‌ طولانی را در قیمت‌ها لحاظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ، اکسون‌موبیل، شورون و کونی‌کو فیلیپس اعلام کردند هر روزی که این گذرگاه راهبردی بسته بماند، جهان بخشی از ذخایر تجاری و راهبردی نفت را مصرف می‌کند. این شرکت‌ها گفتند این ذخایر تا ماه‌های مارس و آوریل توانستند قیمت‌ها را مهار کنند، اما ادامه این وضعیت ممکن نیست.

فایننشال‌تایمز نیز گزارش داد پس از آنکه ترامپ به مدیران نفتی اعلام کرد محاصره تنگه هرمز می‌تواند ماه‌ها ادامه یابد، بازارها به‌تدریج احتمال طولانی‌شدن درگیری را در قیمت‌گذاری لحاظ می‌کنند.

معامله‌گران هشدار دادند بازار نفت تا چهار هفته دیگر به نقطه‌ای می‌رسد که کاهش ذخایر جهانی به زیر سطح بحرانی، افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.