رونمایی از تابلوی خوشنویسی استاد یدالله کابلی در اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:44
پیش از آغاز اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران با عنوان «آن آبی ایرانی» به مناسبت روز ملی خلیج فارس، از تابلوی خوشنویسی اثر استاد یدالله کابلی رونمایی شد.
 رونمایی از تابلوی خوشنویسی استاد یدالله کابلی در اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،این اثر به یاد دانش‌آموزان شهید میناب نگاشته شده و در آیینی، به استاد همایون رحیمیان به نمایندگی از بنیاد رودکی اهدا شد تا عواید حاصل از فروش آن توسط بنیاد رودکی، صرف بازسازی مدرسه شجره طیبه میناب شود.
 
در این تابلو، اشعاری با مضمون میهن‌دوستی به خط استاد کابلی کتابت شده است:
 
«خوشا مرز ایران و عنبر نسیم / که خاکش گرامی‌تر از زر و سیم»
«چو ایران نباشد تن من مباد...»
 
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.