ماجدی: ثابت کردند که فوتبال، سیاسی است

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:40
رئیس هیئت فوتبال استان تهران گفت: رفتاری که در کانادا صورت گرفت نشان داد که سیاست از فوتبال جدا نیست.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیمامیرشاد ماجدی در حاشیه برگزاری فوتبال درون تیمی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در ابتدا باید به مردم عزیز تبریک بگویم که از آغاز جنگ در میدان و پای کشورشان بودند. وقتی با کشور‌هایی برای برگزاری بازی تدارکاتی قرارداد داریم و صحبت می‌کنیم ولی واسطه فشار‌هایی که از بیرون می‌آید، زیر قول‌شان می‌زنند مجبور هستیم با خودمان بازی کنیم. لیگ تعطیل است و وقتی تیمی نیست که بازی کنیم تصمیم بسیار درستی از سوی کادرفنی و فدراسیون فوتبال گرفته شد که بازیکنان را دور هم جمع کنند. حس من می‌گوید از اردوی داخلی حدود ۴۰، ۵۰ درصد بازیکنان برای جام جهانی انتخاب می‌شوند. امیدواریم با اتحاد و اقتدار کامل، تیم ملی را در جام جهانی ببینیم. 
 
وی در مورد کارشکنی دولت کانادا برای حضور مهدی تاج و هدایت ممبینی برای شرکت در کنگره فیفا عنوان کرد: باید به مردم و کسانی که ادعا می‌کنند ورزش از سیاست جداست، گوشزد کرد که اینگونه نیست، به خصوص فوتبال. مسابقات جام جهانی در کشور متجاوز برگزار می‌شود و، چون خودش را ابر قدرت می‌داند، دخالت‌هایش در فوتبال و در جایی که کد‌های انضباطی خودش را دارد، انجام می‌دهد. اینفانتینو و بقیه اعضای فیفا باید عزیزانی که رفته بودند را کمک می‌کردند تا در کنگره فیفا شرکت کنند. این مسئله نشان می‌داد قدرت آمریکا بالاتر از فیفاست و هر چقدر اینفانیتیو و دوستانش بگویند، نیست. دیگر همه متوجه شده‌اند. 
 
رئیس هیئت فوتبال استان تهران خاطرنشان کرد: اینفانتینو نمی‌خواهد راهی که بلاتر (رئیس قبلی فیفا) رفت را، برود. قرار بود میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به آمریکا بدهند که به قطر دادند. چند وقت دیدیم FBI وارد عمل شد و آن اتفاقات افتاد. اینفانتینو باهوش‌تر عمل کرد و می‌داند اگر با آمریکا دست و پنجه نرم کند مثل بلاتر خواهد رفت.
 
ماجدی درباره اینکه در زمان سرپرستی خودش در فدراسیون فوتبال با کانادا قراردادی برای بازی تدارکاتی امضا کرد که بازی برگزار نشد، گفت: قراردادی که با کانادا امضا کردیم، بسیار خوب بود. پس از این قرارداد، اولین کسی که اعتراض کرد، نخست وزیر کانادا بود که چرا با ایران بازی می‌کنید. ایمیلی در این رابطه به فدراسیون کانادا زدیم و پاسخ دادند ما خصوصی هستیم و به کسی ربطی ندارد. بار بعدی سناتوری از این کشور صحبت کرد و باز هم همان جواب را دادند، اما در نهایت نامه‌ای ارسال کردند و گفتند به دلیل مسائلی نمی‌توانیم با ایران بازی کنیم. فشار‌هایی که از بالاتر وارد می‌کنند، بازی‌های ایران را بهم می‌زنند. بدانید که فوتبال سیاسی است. اگر بازیکنان ما در جام جهانی شرکت کردند با همان سیاست و قدرت چنان سرود جمهوری اسلامی را فریاد بزنند که فردا روزی رسانه‌های بیگانه و معاند نگویند فوتبال سیاسی نیست، دقیقا فوتبال سیاسی است و ما هم باید این کار را انجام دهیم.
 
وی در پایان گفت: اگر از حضور تیم ملی در جام جهانی ممانعت کنند، فیفا باید تمام اساسنامه و کدهایش را پاره کند و دور بریزد. اسم این حالت ورزش نیست. ایران مقتدارانه در جام جهانی حضور می‌یابد. الان برای من نتایج اهمیتی ندارد و با شرایطی که وجود دارد همین که پرچم ایران در لس آنجلس و سیاتل باز شود و سرود خوانده شود، برنده اصلی خواهیم بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.