پایش اکسیژن و قند خون با گوشی‌ های هوشمند

رکنا پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 09:44
رکنا: فناوری جدید در گوشی های هوشمند، داده‌های لحظه‌ای بدن را تحلیل کرده و تغییرات ناگهانی مانند افت قند یا کمبود اکسیژن را شناسایی می‌کند.
پایش اکسیژن و قند خون با گوشی‌ های هوشمند

به گزارش رکنا، در نسل تازه‌ای از گوشی‌های هوشمند، حسگرهای نوری و زیستی به حدی پیشرفته شده‌اند که تنها با قرار دادن انگشت روی ماژول مخصوص، می‌توانند شاخص‌های حیاتی بدن را اندازه‌گیری کنند.  

این حسگرها با استفاده از طیف‌سنجی نوری و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، سطح اکسیژن خون و حتی میزان گلوکز را بدون نیاز به سوزن تشخیص می‌دهند.  

فناوری جدید، داده‌های لحظه‌ای بدن را تحلیل کرده و تغییرات ناگهانی مانند افت قند یا کمبود اکسیژن را شناسایی می‌کند.  

چالش اصلی در این سامانه‌ها افزایش دقت اندازه‌گیری و سازگاری با رنگ پوست، دمای بدن و شرایط محیطی است.  

با بهینه‌سازی مصرف انرژی و پردازش محلی داده‌ها، امکان پایش مداوم سلامت بدون نیاز به تجهیزات جانبی فراهم شده است.  

این تلفن‌ها عملاً به ابزار شخصی مراقبت سلامت تبدیل می‌شوند و در آینده می‌توانند جایگزین بسیاری از دستگاه‌های پزشکی خانگی شوند.  

توسعه این فناوری نوید دنیایی را می‌دهد که در آن سلامت بدن به‌صورت بی‌وقفه و بدون درد پایش می‌شود.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.