تشکیل کمیته عالی سوخت‌های زیستی در مالزی برای تقویت امنیت انرژی

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 09:57
در راستای تلاش‌ها برای تقویت امنیت انرژی، دولت مالزی از تشکیل «کمیته عالی سوخت‌های زیستی» خبر داد.

تشکیل کمیته عالی سوخت‌های زیستی در مالزی برای تقویت امنیت انرژی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، به گفته وزیر اقتصاد مالزی، این کمیته با هدف هماهنگی و پیشبرد برنامه‌های توسعه سوخت‌های زیستی در شرایط نوسانات بازار جهانی انرژی و اختلال در زنجیره تأمین ایجاد شده است.

اکمل نصرالله محمد ناصر در یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد: این اقدام بخشی از راهبرد کلان دولت برای تنوع‌بخشی به منابع انرژی و کاهش وابستگی به سوخت‌های وارداتی است.

به گفته مقام‌های مالزیایی، با توجه به وابستگی اقتصاد این کشور به نوسانات قیمت جهانی سوخت، توسعه انرژی‌های جایگزین به یکی از اولویت‌های اصلی سیاست‌گذاری تبدیل شده است.

مالزی در حال حاضر ترکیبی از منابع انرژی شامل زغال‌سنگ، گاز طبیعی، برق‌آبی و انرژی‌های تجدیدپذیر را در سبد تولید برق خود به کار می‌گیرد و همچنان بخش عمده تولید برق به زغال‌سنگ و گاز وابسته است.

وزیر اقتصاد مالزی تأکید کرد این کمیته به‌عنوان یک نهاد هماهنگ‌کننده سطح بالا، وظیفه دارد تصمیم‌گیری میان وزارتخانه‌ها و بخش صنعت را تسهیل کند و نقش سوخت‌های زیستی را در گذار انرژی کشور مشخص سازد.

وی همچنین از برنامه دولت برای توسعه تولید کود‌های زیست‌محور خبر داد و گفت این اقدام با هدف کاهش وابستگی به واردات و تقویت امنیت غذایی دنبال می‌شود.

به گفته او، این سیاست در چارچوب اقتصاد چرخشی و برنامه توسعه‌ای مالزی اجرا خواهد شد و می‌تواند زمینه استفاده مجدد از پسماند‌های کشاورزی و منابع محلی را فراهم کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.