خسارت ده ها میلیاردی ایران به آمریکا در منطقه

نامه نیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 16:37
روزنامه هیل نوشت: ایران میلیاردها دلار خسارت به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس وارد کرده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حملات پهپادی ایران موفق شده‌اند آشیانه‌های نگهداری جت‌های جنگنده نسل پنجم و سیستم‌های راداری فوق‌پیشرفته را هدف قرار دهند که جایگزینی آن‌ها سال‌ها زمان و میلیاردها دلار بودجه نیاز دارد.

پایگاه‌هایی مانند العدید در قطر و ناوگان پنجم در بحرین هدف قرار گرفته‌اند. خسارت به باند فرودگاه‌ها، مخازن سوخت و انبارهای مهمات باعث شده تا توان عملیاتی آمریکا در منطقه به شدت کاهش یابد. هزینه بازسازی این زیرساخت‌ها در شرایط جنگی، چندین برابر برآورد شده است.

سیستم‌های پدافندی چند میلیون دلاری مانند پاتریوت، نه تنها نتوانسته‌اند جلوی پهپادهای ارزان‌قیمت ایرانی را بگیرند، بلکه خود نیز در جریان حملات منهدم شده‌اند.

 

 

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.