قیمت نفت باز هم بالاتر رفت

عصر ایران سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 11:16
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی، با محدود ماندن ترانزیت انرژی از تنگه هرمز، نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت و به افزایش‌های معاملات روز قبل افزود.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن، پس از افزایش ۲.۸ درصدی در معاملات روز قبل و رسیدن به بالاترین سطح خود از هفتم آوریل، در معاملات روز جاری ۲ دلار و ۳۲ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص برای هفتمین روز متوالی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا ، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن، پس از افزایش ۲.۱ درصدی در معاملات روز قبل، با یک دلار و ۸۰ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش، به ۹۸ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید.

با این حال، داده‌های ردیابی کشتی روز دوشنبه نشان داد که یک کشتی حامل گاز طبیعی مایع که توسط شرکت ملی نفت ابوظبی امارات  اداره می‌شود، از تنگه هرمز عبور کرده و به نظر می‌رسد در نزدیکی هند باشد.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از آغاز تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران که از ۲۸ فوریه (۹ اسفند) آغاز شد، روزانه بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ کشتی از این تنگه عبور می‌کردند.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌های فعلی نفت به یک هنجار جدید تبدیل شود، و سوورو سارکار، رئیس تیم بخش انرژی بانک دی‌بی‌اس، قیمت نفت را بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ دلار در هر بشکه می‌بیند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.