آلودگی نفتی در سد رودبار

تابناک شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:26
اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از آلوده شدن مخزن سد رودبار خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در پنجم اردیبهشت، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم شریف شهرستان الیگودرز می‌رساند، بر اساس بازدید و گزارش کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، مقداری مواد نفتی [هیدرو کربن]با منشاء نامشخص وارد مخزن سد رودبار شده و موجب آلودگی سطحی آب مخزن شده است.

خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر کشتار آبزیان و پرندگان در سد مذکور اعلام نشده و عملیات نمونه‌برداری و آنالیز آب مخزن سد توسط آزمایشگاه این اداره کل، جهت تعیین نوع و میزان و منشاء دقیق آلاینده‌ها صورت گرفته و موضوع در دست بررسی کارشناسی است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: در حال حاضر تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان وجود ندارد و نتایج بررسی‌های کارشناسی متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.