سومین ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه وارد شد

عصر ایران جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 14:31
این ناو از کلاس نیمیتز، در سال ۲۰۰۹ وارد خدمت شده و می‌تواند بیش از ۸۰ فروند هواپیما حمل کند. همچنین حدود ۵۵۰۰ خدمه و نیروی پروازی دارد. 

رسانه آمریکایی از ورود سومین ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه خبر داد.

به گزارش فرارو، ارتش ایالات متحده مدعی شده سومین ناو هواپیمابر این کشور وارد خاورمیانه شده است؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران، بالاترین سطح استقرار ناوهای آمریکایی در منطقه طی بیش از ۲۰ سال گذشته محسوب می‌شود. 

طبق ادعای سی‌ان‌ان، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا[سنتکام]مدعی شده ناو هواپیمابر «جرج اچ. دبلیو. بوش» وارد محدوده عملیاتی این فرماندهی در خاورمیانه شده است. 

این ناو از کلاس نیمیتز، در سال ۲۰۰۹ وارد خدمت شده و می‌تواند بیش از ۸۰ فروند هواپیما حمل کند. همچنین حدود ۵۵۰۰ خدمه و نیروی پروازی دارد. 

برخی تحلیلگران معتقدند این ناو ممکن است جایگزین ناو «جرالد آر. فورد» شود که بیش از مدت معمول در منطقه مستقر بوده است. 

هم‌زمان، ناو «آبراهام لینکلن» نیز در دریای عرب مستقر گزارش شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.