
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شرکتکنندگان در این تجمع اعتراضی، با حمل پرچمهای جمهوری اسلامی ایران و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «دست از ایران بکشید»، بیزاری خود را از سیاستهای جنگافروزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.
تجمعکنندگان همچنین با در دست داشتن تصاویر شهدای مظلوم دبستان «شجره طیبه» میناب، حملات ائتلاف متجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی را مصداق آشکار جنایت علیه بشریت توصیف کرده و خواستار توقف ماجراجوییهای نظامی در منطقه شدند.
شرکتکنندگان در این تجمع، همزمان با محکومکردن تهدیدهای نظامی واشنگتن، از ایستادگی مردم ایران در مقابل جنگ تحمیلی و فشارهای سیاسی تمجید کرده و این پایداری را نشانهای از شکست محاسبات طراحان جنگ دانستند.
به گفته آنها، ایران در میانه یکی از سختترین مقاطع معاصر، نهتنها از موضع خود عقب ننشست، بلکه با اتکا به انسجام ملی و رویکرد مسئولانه دیپلماتیک، بار دیگر نشان داد که ملتهای مستقل را نمیتوان با تهدید به زانو درآورد.
این تجمع در حالی برگزار شد که لندن همزمان با آغاز جنگ تجاوزکارانه علیه ایران، هر هفته صحنه تجمعها و راهپیماییهای گروههای ضدجنگ و فعالان مدنی بوده است. آخرین تجمع بزرگ ضدجنگ در ۱۸ فروردین در لندن برگزار شد و پس از اعلام آتشبس نیز کارزارهای اعتراضی در قالب نشستها، بیانیهها و فعالیتهای مدنی ادامه یافت.